Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Czytaj więcej: Cyfrowa projekty – CZY ZNASZ SWOJĄ SZKOŁĘ?Na ekranie wyświetlane są cztery zdjęcia i tajemnicze podpowiedzi. Zdjęcia są powiększonymi fragmentami naszej szkoły, np. ułamek kredy na tablicy, wycinek płytki w ubikacji, część dywanu w gabinecie dyrektora, itp. Będziesz musiał szybko wybrać to właściwe. Wyniki indywidualne i klasowe są zapisywane, a statystyki prezentowane na szkolnym telebimie. HTML, CSS, JS, PHP,… 500 zdjęć, 2000 wierszy kodu, 60000 znaków.

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty - PRODUKCJAProgram magazynowy, który prócz typowych operacji: zamawianie, kupowanie, sprzedawanie, umożliwia produkowanie, czyli przygotowanie nowych towarów na podstawie opisanych wcześniej receptur. Program był pisany z myślą o małej, konkretnej firmie i zawiera tylko to, co potrzebne. 600 wierszy kodu źródłowego, którego niestety nie mogę zaprezentować – nie pamiętam hasła!

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty - ŚMIECIW ubiegłym tygodniu opisałem program do rejestracji zużycia wody w naszym bobowskim Urzędzie Gminy. W ślad za nim musiał powstać bardzo podobny program do rejestracji opłat za odpady komunalne. Podstawowe zadania: maksymalne uproszczenie wprowadzania danych, filtrowanie i sortowanie, archiwizowanie oraz wydruk faktur i zestawień zbiorczych. Program z powodzeniem funkcjonował w bobowskiej administracji kilka kolejnych lat. 900 wierszy kodu i 33000 znaków.

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty - WODANa przełomie wieków (jak to pięknie brzmi) Urząd Gminy w Bobowej rozpoczął komputerową rejestrację zużycia wody przez mieszkańców. Dzisiaj to norma, że otrzymujemy pięknie wydrukowaną fakturę - w roku 2000, to była rewolucja. Podstawowe zadania programu: maksymalne uproszczenie wprowadzania danych, archiwizowanie, tworzenie kopiii bezpieczeństwa oraz wydruk faktur i zestawień zbiorczych. Program z powodzeniem funkcjonował w bobowskiej administracji kilka kolejnych lat. 1000 wierszy kodu i 40000 znaków.

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty - KRECHYPomysł napisania programu KRECHY zrodził się po lekturze stron internetowych dotyczących olimpiady informatycznej. Jedno z zadań konkursowych polegało na napisaniu programu komputerowego, który będzie szukał jak najlepszego wyniku w bardzo popularnej szkolnej grze, rozgrywanej na kratkowanym papierze. Postanowiłem napisać program, który ułatwi zabawę i być może pomoże w ustanowieniu nowego światowego rekordu. 40000 znaków w 1200 wierszach kodu źródłowego.

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty – SAPER - czyli, jak sprawdzić sprawność umysłu.SAPER - komputerowa gra, napisana w 1981 roku, polegająca na odkrywaniu pól na planszy w taki sposób, aby nie trafić na minę. Na każdym odkrytym polu napisana jest liczba min, które stykają się z odkrytym polem. I te proste zasady sprawiają, że gra stała się moim ulubionym sprawdzianem ze sprawnego i logicznego myślenia. Jednak oryginalną grę dostępną w systemach Windows da się oszukać! Aby zrobić z niej sprawdzian, musiałem napisać Sapera od nowa. W wersji dla Windows, to 1500 wierszy kodu i 30000 znaków.

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty - OPORNIKI i KONDENSATORYCzytaj więcej: Cyfrowe projekty - OPORNIKI i KONDENSATORYJak przygotować sprawdzian, który uczy myśleć, który realizuje treści, który ma wiele opcji, który się szybko poprawia? Oto jest pytanie i oto też konkretne rozwiązanie! Uczeń otrzymuje kartkę ze schematem połączeń równoległych i szeregowych, a następnie wylicza bez kalkulatora! opór lub pojemność układu. Dla nauczyciela zaś opracowano program, który automatycznie oblicza rozwiązanie dla dowolnego układu połączeń.

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty – TELEBIMSzkolny telebim interaktywny. Pomysł Dyrektora, wykonanie moje. Na korytarzu szkolnym umieszczono coś w rodzaju „infoboxu” dla uczniów. Jak wykonano? Duży telewizor na ścianie, komputer za ścianą i myszka do obsługi. Tyle w kwestii sprzętu. Oprogramowanie oparte na stronach WWW, a w środku: html, javascript, css, php i serwer xampp. Najwięcej problemów (jak zwykle) sprawia zabezpieczenie przed niepowołanym dostępem. 1100 wierszy kodu - 50000 znaków.

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty - WYBORY - Co zrobić, żeby wygrał nasz kandydat?Kto wygra najbliższe wybory? Która partia i który kandydat? Wydawać by się mogło, że odpowiedź jest prosta – wygra ten, na którego wyborcy postawią największą liczbę głosów. Jest to naturalne i sprawiedliwe, ale ... ale to partie polityczne decydują o sposobie liczenia głosów i o tym, kto tak naprawdę zostanie wybrany. Wszystkie sprawy związane z wyborami reguluje ordynacja wyborcza. Z artykułu (TUTAJ) dowiesz się, jak "manipulować" sposobem liczenia, żeby wygrał "nasz" kandydat. Wszystkie obliczenia na arkuszu kalkulacyjnym (TUTAJ).

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty - POG Program obliczeń geometrycznychNiepozorny układ kresek i kółek, a w tle skomplikowany aparat matematyczny, pozwalający obliczać punkty przecięć i styczności geometrycznych obiektów. Po co to wszystko? Tych informacji potrzebuje każdy inżynier, który programuje obrabiarki, które to wykonują wszystkie te cudowne przedmioty, bez których nie wyobrażamy sobie codziennego życia. 1500 wierszy kodu w Pascalu, prawie 45000 znaków umożliwia dokonanie przeliczeń geometrycznych w celu znalezienia współrzędnych punktów na podstawie zdefiniowanej konfiguracji elementów podstawowych, jak: punkty linie i okręgi.

Zobacz tutaj