Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty – SAPER - czyli, jak sprawdzić sprawność umysłu.SAPER - komputerowa gra, napisana w 1981 roku, polegająca na odkrywaniu pól na planszy w taki sposób, aby nie trafić na minę. Na każdym odkrytym polu napisana jest liczba min, które stykają się z odkrytym polem. I te proste zasady sprawiają, że gra stała się moim ulubionym sprawdzianem ze sprawnego i logicznego myślenia. Jednak oryginalną grę dostępną w systemach Windows da się oszukać! Aby zrobić z niej sprawdzian, musiałem napisać Sapera od nowa. W wersji dla Windows, to 1500 wierszy kodu i 30000 znaków.

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty - OPORNIKI i KONDENSATORYCzytaj więcej: Cyfrowe projekty - OPORNIKI i KONDENSATORYJak przygotować sprawdzian, który uczy myśleć, który realizuje treści, który ma wiele opcji, który się szybko poprawia? Oto jest pytanie i oto też konkretne rozwiązanie! Uczeń otrzymuje kartkę ze schematem połączeń równoległych i szeregowych, a następnie wylicza bez kalkulatora! opór lub pojemność układu. Dla nauczyciela zaś opracowano program, który automatycznie oblicza rozwiązanie dla dowolnego układu połączeń.

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty – TELEBIMSzkolny telebim interaktywny. Pomysł Dyrektora, wykonanie moje. Na korytarzu szkolnym umieszczono coś w rodzaju „infoboxu” dla uczniów. Jak wykonano? Duży telewizor na ścianie, komputer za ścianą i myszka do obsługi. Tyle w kwestii sprzętu. Oprogramowanie oparte na stronach WWW, a w środku: html, javascript, css, php i serwer xampp. Najwięcej problemów (jak zwykle) sprawia zabezpieczenie przed niepowołanym dostępem. 1100 wierszy kodu - 50000 znaków.

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty - WYBORY - Co zrobić, żeby wygrał nasz kandydat?Kto wygra najbliższe wybory? Która partia i który kandydat? Wydawać by się mogło, że odpowiedź jest prosta – wygra ten, na którego wyborcy postawią największą liczbę głosów. Jest to naturalne i sprawiedliwe, ale ... ale to partie polityczne decydują o sposobie liczenia głosów i o tym, kto tak naprawdę zostanie wybrany. Wszystkie sprawy związane z wyborami reguluje ordynacja wyborcza. Z artykułu (TUTAJ) dowiesz się, jak "manipulować" sposobem liczenia, żeby wygrał "nasz" kandydat. Wszystkie obliczenia na arkuszu kalkulacyjnym (TUTAJ).

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty - POG Program obliczeń geometrycznychNiepozorny układ kresek i kółek, a w tle skomplikowany aparat matematyczny, pozwalający obliczać punkty przecięć i styczności geometrycznych obiektów. Po co to wszystko? Tych informacji potrzebuje każdy inżynier, który programuje obrabiarki, które to wykonują wszystkie te cudowne przedmioty, bez których nie wyobrażamy sobie codziennego życia. 1500 wierszy kodu w Pascalu, prawie 45000 znaków umożliwia dokonanie przeliczeń geometrycznych w celu znalezienia współrzędnych punktów na podstawie zdefiniowanej konfiguracji elementów podstawowych, jak: punkty linie i okręgi.

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty - FAKTURYFAKTURY, to bardzo prosty program do gromadzenia faktur. Jego głównym zadaniem jest pokazywanie kwot: sprzedaży, zakupów, kosztów, marży, VAT-ów, netto, brutto…, z podziałem na miesiące i lata…, czyli to wszystko, co potrzebne małemu i średniemu przedsiębiorcy, aby na bieżąco kontrolować stan swoich obrotów, żeby w przyszłości nie mieć problemów z urzędem skarbowym.

 

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty – PLANSP - szkoła policealnaSzkoła policealna rządzi się swoimi prawami – zajęcia odbywają się w tzw. „blokach”. Program PLANSP próbuje opanować chaos, jaki mógłby wkraść się w zupełnie inne podejście do układania planu lekcji. W związku z tym, że to właśnie ja zajmuję się układaniem planów dla szkoły policealnej, dlatego też program jest prosty, efektywny i nie musi być wyposażony w różnorodne zabezpieczenia – ja wiem, jak go nie zepsuć! Najważniejsza jest informacja o ilości zajęć do odbycia, wolnych miejscach i drukowanie różnorodnych zestawień: dla studentów, nauczycieli, listy obecności, itp.

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty - MLECZARNIAMoja przygoda z mleczarniami rozpoczęła się w 1997 roku. Początkowo program wspomagał rejestrowanie skupu mleka i naliczanie wypłat, a po wejściu Polski do UE został rozszerzony o system kwot mlecznych. 50 arkuszy z mnóstwem formuł, 20 formatek z oknami dialogowymi, ponad 7000 wierszy kodu i 30000 znaków. Być może teraz moi uczniowie zrozumieli, dlaczego przez tyle lat „katowałem” ich zadaniami związanymi z mleczarnią.

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty – TUCZNIKIKto nie był na skupie świń na placu targowym, ten nic nie wie – i tym filozoficznym stwierdzeniem chciałem rozpocząć opis programu TUCZNIKI. Ponad 5000 wierszy kodu źródłowego w VisualBasic. Ponad 10 lat pracy. Mnogość wersji i przeróbek z powodu częstych zmiany przepisów. Pisany z myślą o urządzeniach dotykowych. Maksymalnie przyjazny w obsłudze, gdyż pracuje w środowisku niesprzyjającym komputerom i skupieniu (plac targowy). Nie mogę pokazać kodu źródłowego i opisać funkcji - większość objęta jest tajemnicą.

Czytaj więcej: Cyfrowe projekty – GRAWITACJA – praca dyplomowaAplikacja GRAWITACJA służy do przeprowadzania eksperymentów fizycznych na komputerze. Pozwala symulować ruch obiektów w polu grawitacyjnym oraz loty kosmiczne. Projekt powstał jako praca dyplomowa z fizyki, którą studiowałem na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej  na krakowskiej AGH. 1500 wierszy kodu to niewiele ale stopień skomplikowania bardzo duży. Program kosztował dwa miesiące wakacji, po 10 godzin dziennie!

Zobacz tutaj