Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Z punktu widzenia użytkownika, praca z programami odbywa się według schematu: - dostarczyć dane do programu (klawiatura, myszka, skaner itp.) - przetworzyć informacje w programie - zapamiętać wyniki działania programu Programisty zadaniem jest: - opracować komunikację pomiędzy użytkownikiem, a programem, tzn. jak użytkownik ma dostarczać dane i w jakiej formie będzie otrzymywał wyniki, - sformułować metodę, zgodnie z którą program będzie działał (schematycznie podany sposób rozwiązania problemu nosi nazwę algorytm), - opisać algorytm w konkretnym języku programowania, - sprawdzić poprawność działania programu.

Procedury Jeśli mamy do wykonania jakieś skomplikowane zadanie, lepiej jest podzielić je na mniejsze fragmenty. W programowaniu również pewne elementy naszej pracy możemy wydzielić, po to, żeby łatwiej było je zaprojektować i żeby program miał czytelniejszą strukturę. W ObjectPascal’u praktycznie cały program, to zestaw takich wydzielonych elementów - PROCEDUR. Procedury związane są z reguły z jakimś obiektem i zdarzeniem. Jeśli przejrzymy kod źródłowy dowolnego programu, to zauważymy, że informacja o procedurze pojawia się w dwóch miejscach: nagłówki procedur zapisywane są na początku, w części oznaczonej TYPE. Same procedury zawierające konkretne instrukcje zdefiniowane są po słowie IMPLEMENTATION. Startowy kod procedury (nagłówek, początek i koniec) tworzony jest automatycznie przez np. podwójne kliknięcie w obiekt lub w zdarzenie z nim związane.

POBIERZ CAŁĄ LEKCJĘ

POBIERZ PRZYKŁADY DO LEKCJI

Zobacz tutaj